۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۷۲۹۱۶
ناطقان میان دستور مجلس مطرح کردند؛

تغییر افراد مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند | آرایش کشور متناسب با جنگ اقتصادی نیست

وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که باید تمام سازوکارلازم در کشور برای جنگ اقتصادی با دشمن فراهم شود.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه نهم مردادماه سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان نطق میان دستور خود را قرائت کردند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور جلسه امروز بهارستان به شرح ذیل است:

تغییر افراد مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت:سلام بر ابراهیم و حج ابراهیمی که امام راحل‌مان طلایه دار آن بود. سلام بر شهیدان، جانبازان، رزمندگان، ایثارگران، خانواده‌های آن‌ها و همه یاران صدیق خداوند. سلام بر کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و همه حقوق بگیرانی که در شرایط دشوار امروزی زندگی می‌‎کنند. در مطلع کلام لازم است که از همه نمایندگان و مسئولان دولتی بپرسم، این حقوق ها در شرایط حاضر خصوصا با حداقل آن، چند روز می‌توان زندگی کرد؟ ما به چه میزانی می توانیم با این دریافتی، معیشت خود را اداره کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی، بیان کرد: بیانات ایشان عملی نشده و دارای نقشه راه لازم نیستیم، اگر این سخنان عملی می‌شد، وضعیت تلخ و نابسامان اقتصادی را در عرصه بازار پول و کاهش ارزش پول ملی شاهد نبودیم.

محجوب تاکید کرد: در این وضع دشوار به جای اندیشه به امور اقتصادی و زندگی مردم، در فکر تغییر افراد و مسئولان هستیم، استیضاح وزرا در عرصه اقتصادی قطعا راهگشا نخواهد بود، تجربه تغییر رئیس بانک مرکزی نشان داد که تغییر افراد کارساز نیست.

محجوب ادامه داد:  مساله اصلی اقتصاد، بازار پول و سرمایه و حتی بازار کار نقشه راه است. زمانی که اقتصاد از منظر سرمایه و سرمایه‌داری مورد توجه قرار گیرد سقوط آزاد و پرشتاب ارزش پول ملی است که نتیجه طبیعی تاکید بر ارزش‌های سرمایه‌داری و اصالت بازار و رقابت پوچ آن است. نتیجه این عمل فاصله طبقاتی و به تاراج رفتن زندگی فقرا، کارگران و حقوق‌بگیران است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نتیجه این اقدامات تورم و گرانی فاحش باعث جشن اغنیا می‌شود و سفره فقرا نیز کوچک‌تر می‌شود. هرج و مرج بازار که نتیجه ذاتی این نگرش است را شاهد خواهیم بود. اتفاقات اخیر در نرخ تثبیت ارزهای خارجی که باعث کاهش شتابان ارزش پول ملی و گرانی شده است، نشان داد که قانون برنامه و بودجه سال ۹۷ که بر بازار شناور و مدیریت شده توسط بانک مرکزی تاکید دارد، نمی‌تواند بدون تغییر رویکرد به نتیجه بی‌انجامد.

محجوب تصریح کرد: جابجایی‌ها و تغییرات نیز نمی‌تواند کارآمد باشد. افراد و سمت‌ها تعیین‌کننده نیستند. راه و روش اقتصادی و نگاه اقتصادی ما همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند باید عملیاتی شود. امام (ره) ما در وصیت‌نامه خود همه ما را به توجه به طبقات محروم فرا خوانده است. ایشان فرمودند رئیس‌جمهور و وکلای مجلس باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مستضعفان را لمس کرده باشند و به فکر رفاه آن‌ها باشند نه افرادی که غرق در ثروت باشند که نمی‌توانند رنج پابرهنگان را بفهمند.

محجوب خاطرنشان کرد: امروز ما خود را به جای فقرا و ضعفا باید بگذاریم و ببینیم که با درآمدهای ناچیز چگونه می‌توان زندگی کرد و آیا می‌توان با یک میلیون حقوق زندگی را اداره کرد.

وی افزود: استیضاح وزیر مظلوم کار، تعاون و رفاه اجتماعی که تنها حلقه وصل دولت به کارگران و بازنشستگان است نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر دامنه ناامیدی خواهد افزود.اکنون در این وضع پرتنش تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد وزارت جدید نه تنها کمکی به بهبود مسائل اجتماعی نخواهد کرد بلکه تفرقه را به دنبال دارد و منجر به کاهش خدمات اجتماعی خواهد شد. اگر به جای پرداختن به حل مشکلات اساسی به حل مشکلات فرعی بپردازیم تنها وقت را کشته‌ایم. ما انتظار داریم همه مسئولان، دلسوزانه خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی در پایان گفت: دو راه‌حلی که در شرایط کنونی وجود دارد درجه اول حمایت از سفره کارگران از طریق تقویت کالاهای اساسی و حفظ قیمت‌های کالاهای اساسی است و در درجه دوم حفظ ارزش پول ملی را در پیش بگیریم.

تاکید بر مقابله با گرانی ها و رعایت قانون

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در پارلمان در نطق میان دستورخود گفت:در منطقه ما نوعی آش پخت می شود که با دو روش به مردم آش تحویل داده می شود در یک روش با رعایت صف و در روش دیگر بدون رعایت صف این کار انجام می شود که باعث می شود بخشی از مردم با هجوم آش بگیرند که صحیح نیست.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور قانون صف وجود ندارد بنابراین به دنبال مسائل حاشیه‌ای نگردیم. امروز کسی که می‌خواهد وام بگیرد یا استخدام شود از عقب صف به جلو می‌آید، کسی که قصد گرفتن امتیاز دارد از عقب صف به جلو می‌آید، چه کسی این افراد را به جلو می‌آورد، باید بگویم که این افراد با قانون‌شکنی مسئولان و ما نمایندگان به جلوی صف می‌آیند.

وی تصریح کرد: برخی از مسئولان برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند بنابراین ما نباید به دنبال حاشیه و مسائل فرعی باشیم. یکی از دلایل وضعیت اقتصاد بیمار کشور ما همین بی‌قانونی و بی عدالتی است و باید مجلس به این مسائل رسیدگی کند.

صباغیان افزود:آمریکا دشمن  ایران است و ما در این زمینه نیز بحثی نداریم اما اوباما در زمان انتخابات بزرگ‌ترین چالش انتخاباتی‌اش این بود که یک بار از چراغ قرمز عبور کرده بود. در ژاپن کارمندی سه دقیقه زودتر کار خود را ترک کند رییس شرکت از مردم عذرخواهی می‌کند و یا برای رئیس جمهور متخلف کشور کره جنوبی، زندان می‌شود اما در کشور ما فردی سه هزار میلیارد تومان اختلاس می‌کند ولی حکم اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: فردی دو تن سکه خریداری می‌کند ولی برخوردی با او انجام نمی‌شود. ما نباید خودمان را گول بزنیم، در هر جامعه‌ای که رشوه باشد جامعه به سمت نابودی می رود. برای مردم شعار ندهیم، تا زمانی که ما اصلاح نشویم کشور نیز اصلاح نخواهد شد. آمریکا نمی‌تواند کاری کند بلکه از ضعف‌های ما استفاده می‌کند.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هر روز جلسات متعددی در مجلس داریم اما از آن نتیجه مطلوب که مشخص شود چه کسی متخلف است بیرون نمی‌آید. ربای بانکی در حال نابودی جامعه است، ما شاهد ۲۰ الی ۳۰ درصد ربای بانکی هستیم. کشورهای غیرمسلمان یک یا دو درصد سود بانکی می‌دهند. بنده از مجلس تعجب می‌کنم که بر روی ربای بانکی صحبت نمی‌کند حتی با احترامی که برای مراجع عالیقدر تقلید قائل هستم تعجب می‌کنم که چرا مراجع اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهند، سود بانک ها در حال نابودی مردم است. مگر در اسلام گفته نشده که ربا جنگ با خداست، چرا مقابله نمی شود.

وی گفت:نباید فقط نام اسلام را یدک کشید. مجلس در راس امور است و مقصر این مسائل ما هستیم، مجلس ضعیف شده است.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: مجلس چرا نسبت به تصمیمات فراقانونی که گرفته می‌شود اقدامی انجام نمی‌دهد. مجلس متولی قانون است و تا زمانی که ورود جدی به اجرای قانون پیدا نکند نمی‌توان کشور را اصلاح کرد در هر صورت به گرانی های  پایان داد.

آرایش کشور متناسب با جنگ اقتصادی نیست

حمید بنایی نماینده مردم گناباد مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار داشت: امسال در پایان چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به سر می بریم، انقلابی که نهال و درخت آن با خون هزاران شهید آبیاری شد و امروز حفظ، صیانت و پاسداشت آن به گردن تک تک ما کسانی است که مردم به ما برای اجرای عدل و راهبری و اندیشه در اداره مملکت اعتماد کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یادمان نرفته که در همان ابتدای انقلاب دشمنان ایران از اتمام انقلاب سخن می گفتند و این جنگ روانی از اولین روزهای انقلاب تا کنون ادامه داشته است، دشمنان قسم خورده، ابتدا از جنگ روانی و مایوس کردن مردم و نیروهای انقلابی وارد شدند و این توهم و پیش گویی غلط با وجود برنامه های دشمن برای فروپاشی انقلاب به دلیل نشناختن مردم ایران و ماهیت انقلاب اسلامی بود.

نماینده مردم گناباد در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: در مرحله بعد وارد جنگ اقتصادی شدند و پس از آن برنامه مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی کشور را دنبال کردند، اما پاشنه آشیل در مسئله اقتصادی به زانو درآوردن کشور از لحاظ اقتصادی  عقب ماندن و پس راندن کشور در زمینه اقتصادی بود که به فلج پایه های اقتصادی منتهی شود.

وی ادامه داد: در این بین آمریکایی ها برای اینکه بتواند در جنگ اقتصادی دست برتر را به همراه داشته و  ساز وکارهای اجرایی آن را پیاده کنند نیاز به اتاق عملیات جنگ اقتصادی علیه ایران داشتند که شامل وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت خارجه و سازمان اطلاعات آمریکا بود؛ اما باید امروز سوال کرد که متقابلا اتاق جنگ ایران در کجا است؟ چرا نمی خواهیم قبول کنیم وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده ایم؟ آرایش نظامی ما در کجا می خواهد شکل بگیرد؟

بنایی بیان داشت: متاسفانه با همه توصیه هایی که رهبر انقلاب در این زمینه داشته است تمام اقدامی که اتاقی جنگ آمریکا علیه ایران انجام داد، آمایش اقتصادی کشور تغییر خاصی نسبت به گذشته نکرده است. انتظار می رود که با توجه به جنگ اقتصادی اقدامات مهمی در راستای کاهش وابستگی و نظام اقتصادی جهان در ایران صورت گیرد که تا کنون محقق نشده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از شکل گیری اقدامات مقابله ای عنوان کرد: حتی اقدامات پدافندی در مقابله با تحریم ها به کندی و در بیشتر موارد بعد از مشاهده شدن آثار تحریم ها صورت می گیرد،  منظور از اقدامات پدافندی کارهایی مانند کاهش استفاده از شبکه سوئیفت یا پیگیری پیمان های پولی دو جانبه است که می تواند تا حد زیادی ضربه پذیری نظام بانکی ایران را نسبت به تحریم ها کاهش دهد، پیمان پولی هم هزینه های اعمال تحریم را برای آمریکا افزایش می دهد و هم قدرت رصد و اشراف را به چالش می کشد.

وی گفت:  بنابراین در جنگ اقتصادی باید متناسب با جنگ آرایش اقتصاد را شکل داد اما در اقتصاد کشور آرایش جنگی وجود ندارد، باید همه مسئولین و نخبگان کشور باید به این باور برسند ریشه اصلی ما در جنگ اقتصادی درونی است  و تنها  با اتکا به درون مرتفع می شود.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه در این جنگ مردم صحنه گردان اصلی ماجرا خواهند بود، اظهارداشت: در جنگ هشت ساله رفتار، منش ، اخلاق و همراهی مردم با مسئولان و تحملی سختی ها منجر شد یک وجب از کشور به دشمن داده نشود امروز هم ما نیاز به همان اخلاق، منش و صبوری مردم داریم و در کنار آن به جوانان اعتماد بیشتری خواهیم کرد، که نشانه کوچکی از این اعتماد تصویب قانون چند روز گذشته مجلس در منع به کارگیری بازنشستگان در اداره کشور تبلور پیدا کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آغاز دهه پنجم انقلاب خداحافظی پدربزرگان و پیرمردان در اداره کشور خواهد بود ادامه داد: آنها باید در کنار زمین راهبر و کمک کننده نسل جدیدی باشند که به تعالی ناظم جمهوری اسلامی خواهند پرداخت، از دولت می خواهیم پس از تایید منع به کارگیری بازنشستگان از سوی شورای نگهبان با مسئولان بازنشسته خداحافظ کند و نیروهای تازه نفس را به زمین بفرستد.

وی تاکید کرد: نیروهای تازه نفس در کنار نیروهای پخته و باتجریه باید راه حلی برای بحران آب، اشتغال و اقتصاد در کشور بیاندیشند، بحران آب در شرق کشور بسیار جدی تر است، موضوع انتقال آب دریای عمان به استان های شرق کشور باید جدی تر پیگیری شود و از فاز کاغذی وارد فاز اجرایی شود. در همین راستا قنوات گناباد رو به خشکی است که برای احیا آنها اختصاص اعتبار ضروری است.

بنایی ادامه داد:کیفیت بخشی به آب یکی از مطالبات مردم منطقه حوزه انتخابی است، رئیس مجلس با سفر به منطقه به عینه آب نامطلوب شرب را چشیدند که امیدواریم ایم معضل به سرعت برطرف شود.

وی اظهار داشت: موضوع ریل و راه آهن به دلیل کمتر توسعه یافتگی این حوزه در شرق کشور باید شتاب بیشتری پیدا کند، اجرای راه آهن چهابار- مشهد، بزرگترین و طولانی ترین پروژه ریلی کشور که عملیاتی اجرایی آن آغاز شده است اما دولت باید از منابع مختلف اعتبارات آن را تامین کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه پیشنهادی برای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و دامداران استان به هیات دولت ارائه داده ایم و در دبیر خانه هیات دولت ثبت شده است.

دست اختلاس‌گران و غارتگران اموال مردم از بیت‌المال قطع شود

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در خانه ملت در نطق میان دستور خود گفت: از آنجایی که فضای عمده جامعه این روزها در شرایطی قرار دارد که لازم است اولویت اصلی همه ما توجه به موضوعاتی باشد که بیش از هر زمان دیگر نیازمند اصلاح اساسی در رویکردها و تصمیم گیری ها است، باید از این فرصت استفاده کرده و مواردی را از مسئولان نظام بخواهم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی 40 ساله شده و بحران های داخلی و خارجی رخ داده در تنها 4 سال از این مدت کافی بود که هر حکومتی را به تجربیاتی برساند تا صرفا با استفاده از آن و حتی بدون نیاز به نخبگان، راه درست را برای ادامه مسیر خود بیابد اما متأسفانه با وجود تجربیات 40 ساله همچنان شاهد نابسامانی در ابتدایی ترین اصول مدیریت راهبردی هستیم.

وی افزود: تعدد مراکز تصمیم گیری و موازی کاری در مسائل استراتژیک، تأثیر جریانات و گروه های فشار بر تصمیمات کلان کشور، خودمختاری های غیررسمی و اعمال سلیقه شخصی در کنترل جامعه از جمله نابسامانی هایی است که حداکثر در سال های اول انقلاب قابل توجیه بود از این رو وقت آن است تا به این روند پایان داده شود.

گرمابی در ادامه با بیان اینکه سرمایه و قدرت اصلی جمهوری اسلامی از بدو تولد آن، مردم بوده است، عنوان کرد: آنها در طول سال های متمادی علیرغم برخی بی مهری ها و رنج های ناشی از کمبودها، تبعیض ها و فشارهای مختلف همواره به خاطر حفظ کیان کشور و وحدت عمومی در مقابله با تهدیدهای خارجی و ناامنی های داخلی از این نظام پشتیبانی قاطع کرده اند اما متأسفانه این درایت و انگیزه وطن دوستی مردم به وظیفه رعیتی و یا تکلیف مادام العمر آنها فرو کاسته شده و حقوق متقابل نظام در برابر آنها کمتر استیفا شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: این وضعیت در کنار ناتوانی های مدیریتی و ضعف های فراوان اجرایی و فرهنگ سازی های دستوری در اکثر مقاطع این 4 دهه، اکنون موجب بروز شکاف عمیق اعتقادی میان آنها با حاکمیت شده که اگر به سرعت تبیین و ترمیم نشود، ممکن است آنچنان که گاه دیده می شود نااهلان و دشمنان این آب و خاک از آن بهره سوء برده و در این بزنگاه تاریخی، خسارتی بزرگ به کشور وارد کنند.

وی در ادامه راه ترمیم شکاف را چندان سخت ندانست و گفت: کافی است حقوق حداقلی مردم را که در قانون اساسی به آن تصریح شده رعایت و در موضوعات عمومی نیز به نظر و خواست آنها اعتماد کنیم از جمله آن که شخصیت های مورد اعتماد مردم و متخصصان جوان میهن نباید همچنان نگران رد صلاحیت و گزینش های اشتغال خود باشند چرا که نظام متعلق به همه مردم با دیدگاه های مختلف است و ایران یکپارچه است که می تواند در مقابل تعرض های دشمن بایستد و این اتحاد زمانی ایجاد می شود که این باور ایجاد شود که همه شهروندان خودی هستند.

گرمابی ادامه داد: نه تنها هنوز در دور باطل طرد و ممنوعیت و حصر سرمایه های فکری دلسوزان نظام هستیم بلکه برای ارتقای حقوق اقلیت و استفاده از ظرفیت اجتماعی آنها چنان مقاومت می کنیم که منجر به بحران ها در کشور می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد: در عصر حاضر که هر لحظه با نوآوری سدهای سانسور و فیلتر شکسته می شود به دوران ممنوعیت ویدئو برگشته ایم در حالی که مشکل اصلی را باید در یکجانبه حرف زدن و استدلال های کهنه و یا تحقیر ناقدان جستجو کرد و بیم آن می رود که جامعه مغلوب تفکر رسانه ای افرادی شود که باورهای ما را نشان گرفته اند؛ یا رسانه همگانی را حقیقتا ملی کنید یا اجازه دهید رسانه های مستقل دلسوزان داخلی جایگزین خبرسازان خارجی شوند.

وی افزود: باور کنید قدرت یک ملت و توان یک کشور در میزان حمایت یک جناح وفادار به حاکمیت آن نیست؛ هرچقدر هم که جمعیت وفاداران قابل اهمیت و امکانات لجستیکی قابل توجه باشد، داشتن دانش فنی شرط لازم است اما کافی نیست و ما نیاز به همراهی همه مردم ایران داریم از جنس اتحادی که منجر به انقلاب شد و در زمان جنگ به ما کمک کرد.

گرمابی در ادامه تأکید کرد: باید دست اختلاس گران و غارتگران اموال مردم را که طی چند ماه اخیر چندین هزار میلیارد تومان رانتخواری کرده اند را قطع کرد و باید کاری کرد تا جوانان به آینده کشور خود امید داشته باشند.

نماینده مردم نیشابور در ادامه با بیان اینکه باید به جایگاه و نقش معلمان کشور اهمیت داد، عنوان کرد: باید این قشر را انگیزه مند کنیم و به جای حساسیت نسبت به حضور زنان در ورزشگاه ها و دیده شدن تار موی آنها در مواقع غیر انتخابات باید نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حساس باشیم تا بحران ایجاد نشود.

وی همچنین با بیان اینکه گسترش فرهنگ نفاق و دینداری اساس اعتقاد مردم را خدشه دار کرده است، اظهار داشت: باید ریشه های این ویروس خطرناک را بخشکانیم و صداقت دینی را به مردم بازگردانیم همچنین باید به خرد جمعی جامعه اهمیت دهیم و اگر به رفراندوم مراجعه نمی کنیم حداقل به صورت اصولی نظرسنجی کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به داد جوانان بیکار برسید و اگر مواد اولیه تولید سریعا تأمین نشود، بحرانی بیش از ارز در کشور ایجاد شده و این در حالی است که در آستانه بحران های دیگری در حوزه سیاسی و اقتصادی و حتی آب و محیط زیست قرار داریم همچنین کشور نیاز به اصلاحات بنیادین دارد که نباید برای آن تأخیر کرد چرا که این روز ها جمهوری اسلامی در آزمون و خطا قرار دارد که باید از آن سربلند بیرون آییم.

دولت استراتژی روشن ارائه نکند؛ مجلس از ابزار قانونی درباره وزرای ناکارآمد استفاده می‌کند

سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی داشت یاد شهدا، اظهار داشت: مدتی است که آشفتگی در حوزه اقتصاد مردم را رنج می‌دهد و هر روز شاهد هستیم که مردم از نابسامانی در بازار ارز، سکه، مسکن، اجاره بها و افزایش قیمت‌ها رنج می‌برند و نگران هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می‌دانیم ترامپ و هیات حاکمه آمریکا و کاخ سفید نیت خصمانه‌ای در مقابل ملت ایران دارند اما با یک استراتژی روشن پا به میدان گذاشته‌اند و هر روز بخشی از این پازل را اجرا می‌کنند، گفت: در مقابل این حرکت آمریکا دولت تاکنون چه استراتژی را مشخص کرده است، آقای روحانی انتظار از شما این بود که حداقل در مقابل مردم صادقانه مسائل را بازگو و برنامه‌ها را اعلام کنید.

وی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم در خصوص ترمیم کابینه، اصلاح و تغییر آن که حدود 200نفر از نمایندگان نامه نوشتند پیام مجلس را می‌گرفتید و درک می‌کردید، ادامه داد: معاون و رئیس دفتر رئیس جمهور این وعده را دادند اما تاکنون عملی نشده، مردم انتظار جراحی در بدنه دولت را دارند تا وزرای ناکارآمد تغییر کنند، مردم انتظار دارند که تحولی ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران صادقانه و شجاعانه در مقابل توطئه‌های مردم ایستاده و می‌ایستند، شما برنامه اعلام کنید تا مردم به آرامش برسند و مطمئن شوند که شما برای آنها کار می‌کنید، تصریح کرد: رئیس جمهور به جای ارائه لوایح بی‌خاصیت تفکیک وزارتخاه‌ها لایحه‌ای تهیه کنید تا مشکلات مردم برطرف شود و دردی از مردم دوا کنید.

مقدسی با بیان اینکه مردم در سختی هستند شما تفکیک وزارتخانه‌ها را مطرح می‌کنید، گفت: مجلس بارها اعلام کرده که آمادگی دارد اگر لایحه دو فوریتی برای رفع مشکل مردم ارائه کنید آن را تصویب می‌کنیم، هر روز موکلین ما از ما سوال می‌کنند برنامه دولت در مقابل این نابسامانی‌ها چیست.

وی با اشاره به اینکه از همکاران این سوال را می‌پرسم آیا در 5ماه‌ گذشته دولت برنامه روشنی داشته، آیا توانسته اقدام موثری انجام دهد، ادامه داد: مگر نه این است که مجلس در راس امور قرار دارد، این تذکر را بدهیم اگر دولت خود را جراحی نکرد و نیروهای کارآمد، خلاق و جوان به کارگیری نکند در مدت زمانی مشخص از ابزار قانونی استفاده کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل کارگری در برخی از واحدها تاکنون حل نشده ، نیازمند اهتمام ویژه هستیم و صنعتگران دچار مشکل هستند، تصریح کرد: در شبکه مجازی بی فرهنگی تهمت به مسئولین و نمایندگان آغاز شده و آن را تبدیل به فرهنگ کرده‌اند آیا وزارت کشور، پلیس فتا، وزارت ارتباطات و وزارت اطلاعات نمی‌تواند جلوی شبکه مجازی که غیر مجاز تشکیل می‌شود را بگیرند، انتظار تحول در این زمینه را داریم تا فرهنگ تهمت زنی ترویج نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس آمادگی دارند به دولت کمک کنند به شرطی که صادقانه پا به میدان بگذارد و برنامه و استراتژی روشن ارائه کنند در غیر این صورت مجلس ناچارا از ابزار قانونی خود در خصوص وزرای ناکارآمد استفاده می‌کند./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات